Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Salt
    Ambiente
    • 2009
    • 178

    Nabyłem drogą kupna w sumie dość korzystnie kompletny nowy silnik z turbo, alternatorem i sprzęgłem. O sprzęgle nawet sprzedający nie wspomniał:-) Transplantacja na ukończeniu. Do zobaczenia na drodze:-)
    andrzejwojnar.pl
    alchemiaswiatla.blogspot.com

    Komentarz

    • mirek_p11
      RS
      • 2010
      • 6630
      • Volkswagen
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez Salt
      Nabyłem drogą kupna w sumie dość korzystnie kompletny nowy silnik z turbo, alternatorem i sprzęgłem. O sprzęgle nawet sprzedający nie wspomniał:-) Transplantacja na ukończeniu. Do zobaczenia na drodze:-)
      życzę zadowolenia z nowej jednostki i bezawaryjności

      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz

      • Salt
        Ambiente
        • 2009
        • 178

        Podziękowawszy!:-) Musze się na jakiś spot wybrać i wypłakać się w większym gronie:-P
        andrzejwojnar.pl
        alchemiaswiatla.blogspot.com

        Komentarz

        • pandzik
          RS
          • 2011
          • 2254
          • Seat

          Salt, Ile kosztuje taki silnik. Jeśli nie chcesz sie chwalić to wystarczy mi jakiś rząd wielkości...

          Komentarz

          • Salt
            Ambiente
            • 2009
            • 178

            Zapłaciłem za niego (nowego z turbiną, alternatorem i sprzęgłem) 2500 EUR. W Polsce akurat nikt nie miał w tym momencie. Grygy też nie znalazł. Namierzyłem w firmie utylizacyjnej pod Berlinem.
            andrzejwojnar.pl
            alchemiaswiatla.blogspot.com

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              Salt, przebieg?
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • Salt
                Ambiente
                • 2009
                • 178

                To był silnik wyjęty z salonowego/testowego/nowego samochodu. Przebieg 10km. Z czyściuteńkim olejem w środku. Docieram 'nowe' auto:-)
                I uzmysławiam sobie jakim złomem był poprzedni silnik po tych 160k przebiegu jaki na nim zrobiłem. Mając teraz bezpośrednie porównanie widzę, że od klekoczącego odgłosu po krańcowo obniżoną moc - wszystko było w nim już do bani. O tego nowego zadbam uwzględniając wszystkie doświadczenia i wiedzę z eksploatacji poprzedniego. Szkoda że ta wiedza mnie drogo kosztowała...
                andrzejwojnar.pl
                alchemiaswiatla.blogspot.com

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  Salt, dzięki za info,
                  jak masz jakieś tips & tricks dotyczące użytkowania 1.8TSI to chętnie poczytam
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • Salt
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 178

                    Nie ma tu żadnej wiedzy tajemnej, o której koledzy o wiele bardziej kompetentni niż ja nie pisaliby już wielokrotnie:
                    1. Natychmiast po zakupie zmienić wskazania okresów przeglądów na stałe co 15k km i rygorystycznie przestrzegać zmian oleju w takich lub krótszych okresach.
                    2. Natychmiast po zakupie wylać castrole czy inne pomyje jakimi fabryka zalewa silnik i wlać coś najwyższej klasy. Nie oszukujmy się, jeśli ktoś kupuje auto z silnikiem TSI to szukanie oszczędności na róznicy w cenie 5l oleju popularnego i dobrego jest nieporozumieniem.
                    3. Nie garować po starcie zimnym autem zanim silnik się sensownie nie rozgrzeje. TSI jest lekki więc nagrzewa się naprawdę szybko.
                    4. Chłodzić turbinę po ostrej jeździe nie wyłączając silnika od razu po zatrzymaniu.
                    5. Sprawdzić wersję silnika i wymienić pokrywę łańcucha rozrządu z wadliwym zaworem, który był obecny w silnikach 1.8 TSI chyba do kwietnia 2010. Sprawdzenie VIN w ASO pozwala stwierdzić czy silnik podlega akcji serwisowej na tę okoliczność.
                    6. Uważać na pracę kolektora dolotowego, który w pierwszych wersjach był tak spaprany, że rozsypywało się w nim sterowanie klap, a nie było w żaden sposób oczujnikowane.
                    7. Uważać na ubytki płynu chłodniczego. W obiegu płynu chłodzącego regularnie pada w tych silnikach pompa, u mnie dwa razy wymieniany był też jeden z zaworów gdzieś koło chłodnicy.
                    8. A generalnie omijać niemiecką myśl techniczną spod znaku VAG szerokim łukiem:-P
                    andrzejwojnar.pl
                    alchemiaswiatla.blogspot.com

                    Komentarz

                    • Zorr
                      RS
                      • 2011
                      • 2110

                      Salt, w zasadzie tak robię, no może oprócz faktu wylania fabrycznego oleju (przejechałem na nim 12tys). Wybrany olej którym zalewam to Millers.
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz

                      • Alonzo_
                        RS
                        • 2009
                        • 2460
                        • Hyundai

                        Zamieszczone przez Salt
                        Nie ma tu żadnej wiedzy tajemnej, o której koledzy o wiele bardziej kompetentni niż ja nie pisaliby już wielokrotnie:
                        .....
                        8. A generalnie omijać niemiecką myśl techniczną spod znaku VAG szerokim łukiem:-P
                        Od razu do pkt 8 przeszedłem....
                        Ale co do longlajfów serwisowych i olejów mam podobne zdanie.....dla każdego silnika o który chce się dbać a nie tylko TSI

                        Bezawaryjności teraz kolego i mniej nerwów.

                        Komentarz

                        • Salt
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 178

                          Oby tak było, dzięki! Jszcze tylko do Aligatora zawitam w przyszłym tygodniu:-)
                          andrzejwojnar.pl
                          alchemiaswiatla.blogspot.com

                          Komentarz

                          • marlej108
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 4976
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            Re: Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

                            Zamieszczone przez Salt
                            Ta turbobenzyna po okresie gwarancji może się nadawać do wstawienia w pokrzywy. Odradzam KAŻDEMU, bo takiej padaki jeszcze nie spotkałem podczas swojego nie tak krótkiego samochodowego zycia!
                            nie ma to jak kolejny "zadowolony" uzytkownik z bezawaryjnych, nowoczesnych, i oszczednych silnikow z grupy VAG.... :evil:

                            lącze sie z Toba w bolu, to k..wa skandal wypuszczac takie gowno i bredzic ze usterki dotycza tylko promila uzytkownikow.

                            Oby nowy motor sie sprawowal!

                            pozdro i bezawaryjnosci zycze
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • Salt
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 178

                              marlej108, dzięki za duchowe wsparcie:-) A ten wspomniany promil wynika chyba tylko z tego, że takiej części użytkowników udaje się przecisnąć przez szczelny kordon oficjalnej ściemy roztaczanej w czasie gwarancji przez ASO przed nie do końca świadomymi i zdeterminowanymi użytkownikami narzekającymi na pojawiające się niepokojące usterki...
                              andrzejwojnar.pl
                              alchemiaswiatla.blogspot.com

                              Komentarz

                              • mrfazi
                                • 2010
                                • 3103
                                • Superb III (3V3)
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                Zamieszczone przez marlej108
                                nie ma to jak kolejny "zadowolony" uzytkownik z bezawaryjnych, nowoczesnych, i oszczednych silnikow z grupy VAG
                                W sumie czytając ten wątek to chyba cieszę się, że kupiłem 2 latka z BKD na PD zamiast nowego z 1.4TSI, nie ma to jak sprawdzone poczciwe PD a przy tym dycha została na koncie i teraz jest troszkę koników z jakimś konkretniejszym momentem.

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  Zamieszczone przez mrfazi
                                  Zamieszczone przez marlej108
                                  nie ma to jak kolejny "zadowolony" uzytkownik z bezawaryjnych, nowoczesnych, i oszczednych silnikow z grupy VAG
                                  W sumie czytając ten wątek to chyba cieszę się, że kupiłem 2 latka z BKD na PD zamiast nowego z 1.4TSI, nie ma to jak sprawdzone poczciwe PD a przy tym dycha została na koncie i teraz jest troszkę koników z jakimś konkretniejszym momentem.
                                  Czekaj, przyjdzie czas na ciebie, szykuj kase na głowice :lol:
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • Northeusz
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1677
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                    Zamieszczone przez piramida
                                    Zamieszczone przez mrfazi
                                    Zamieszczone przez marlej108
                                    nie ma to jak kolejny "zadowolony" uzytkownik z bezawaryjnych, nowoczesnych, i oszczednych silnikow z grupy VAG
                                    W sumie czytając ten wątek to chyba cieszę się, że kupiłem 2 latka z BKD na PD zamiast nowego z 1.4TSI, nie ma to jak sprawdzone poczciwe PD a przy tym dycha została na koncie i teraz jest troszkę koników z jakimś konkretniejszym momentem.
                                    Czekaj, przyjdzie czas na ciebie, szykuj kase na głowice :lol:
                                    Dychę na koncie już ma :lol:, to na głowicę już jest.
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz

                                    • mrfazi
                                      • 2010
                                      • 3103
                                      • Superb III (3V3)
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      szykuj kase na głowice :lol:
                                      ... prędzej turbina poleci, już pięknie gwiżdże, chyba wirus daje o sobie znać.

                                      Głowice leciały w silnikach co najmniej z przed 2008, a jam motorownie z 2009, chyba ostatki produkcji tego klekota. W OII pakowali ten silnik do czerwca 2009 - chyba, na naszym forum jest niewiele BKD w OII FL.

                                      a poza tym sam zachwalałeś BKD wiele razy :diabelski_usmiech
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      noktok, szukaj auta z silnikiem 2.0tdi BKD po 2008 roku z przebiegiem nie wiekszym niż 100kkm bo wiadomo że czym wiekszy przebieg tym bedzie więcej do roboty w przyszłości :wink:
                                      Dlaczego BKD? Ponieważ, wszystkie bkd miały 6 skrzynię, bkd ma mocne 240mm sprzęgło, pompowtryski sa tanie ponieważ są to wtryski boscha a nie siemensa.

                                      Komentarz

                                      • Northeusz
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1677
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                        Zamieszczone przez mrfazi
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        szykuj kase na głowice :lol:
                                        ... prędzej turbina poleci, już pięknie gwiżdże, chyba wirus daje o sobie znać.

                                        Głowice leciały w silnikach co najmniej z przed 2008, a jam motorownie z 2009, chyba ostatki produkcji tego klekota. W OII pakowali ten silnik do czerwca 2009 - chyba, na naszym forum jest niewiele BKD w OII FL.

                                        a poza tym sam zachwalałeś BKD wiele razy :diabelski_usmiech
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        noktok, szukaj auta z silnikiem 2.0tdi BKD po 2008 roku z przebiegiem nie wiekszym niż 100kkm bo wiadomo że czym wiekszy przebieg tym bedzie więcej do roboty w przyszłości :wink:
                                        Dlaczego BKD? Ponieważ, wszystkie bkd miały 6 skrzynię, bkd ma mocne 240mm sprzęgło, pompowtryski sa tanie ponieważ są to wtryski boscha a nie siemensa.
                                        Temat jest o 1.8 TSI 160 KM, więc nie rozpędzajcie za bardzo ...
                                        Pozdrawiam
                                        Northeusz

                                        Komentarz

                                        • mrfazi
                                          • 2010
                                          • 3103
                                          • Superb III (3V3)
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          :wink: no mały OT wyszedł, obiecuję poprawę

                                          Komentarz

                                          • andrzej111
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1391

                                            Zamieszczone przez mrfazi
                                            W sumie czytając ten wątek to chyba cieszę się, że kupiłem 2 latka z BKD na PD zamiast nowego z 1.4TSI, nie ma to jak sprawdzone poczciwe PD a przy tym dycha została na koncie i teraz jest troszkę koników z jakimś konkretniejszym momentem.
                                            chyba dycha ubyła z konta bo cenowo 1.8 TSI = 1.9 TDI
                                            EOT
                                            Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                            Komentarz

                                            • mirek_p11
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 6630
                                              • Volkswagen
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Zamieszczone przez Northeusz
                                              Temat jest o 1.8 TSI 160 KM, więc nie rozpędzajcie za bardzo ...
                                              +1

                                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                              Fotki
                                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                              Fotki

                                              Komentarz

                                              • mrfazi
                                                • 2010
                                                • 3103
                                                • Superb III (3V3)
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                Mirek Ty jeden nie narzekasz na swoje TSI, a wręcz banan nie schodzi Ci z twarzy, brakuje jeszcze tylko moda motorowni, ale może lepiej nie rób, bo licho nie śpi.

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  mirek_p11, jeszcze pewnie arturo_freestyl nie będzie narzekał na swoje 1.8 TSI. Jak się "odgrażał" na zlocie tak i zrobił ją na 322KM i 429Nm :diabelski_usmiech. Ty swoją robisz tak finalnie na ile?
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  • mirek_p11
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 6630
                                                    • Volkswagen
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    jeszcze nie wiem na ile, ale plan jest taki ( wydech, stożek i program ), oczywiście przed kuracją wszystko będzie sprawdzone ( napinacz, pompa, łańcuch i pomiar kompresji )

                                                    znalazłem info o nowych silnikach 1.8 tfsi i też jest łańcuch. Ciekawe czy nowa jednostka będzie w O3


                                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                    Fotki
                                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                    Fotki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...